Badania profilaktyczne większości grup zawodowych są nierozłącznie związane z wykonaniem psychotestów w pracowni psychologii transportu na 54-514 Kmicica 1A we Wrocławiu.
Wyświetl większą mapę Dotyczy to szczególnie:
- Kierowców zawodowych /ciężarówki, autobusy, zespoły pojazdów z przyczepą/.
- Kierowcy aut służbowych kategorii B /przedstawicieli handlowych, medycznych, mobilnych pracowników obsługi klienta
- Operatorów wózków widłowych, ciężkich maszyn budowlanych czy suwnic
- Innych osób pracujących przy pracach wymagających tak zwanej pełnej sprawności psychoruchowej.
W zasadzie są dwa podstawowe problemy związane z kompleksowym robieniem badań lekarskich i psychologicznych.
- Mało kto organizuje to w jednym czasie, tak aby pracownik przeprowadził oba badania szybko i dostał wymagane orzeczenia w jeden dzień
- Czasami przy negatywnym wyniku orzeczenia psychologicznego istnieje konieczność wydania niepozytywnego lekarskiego, ale ponieważ dotyczy to prac związanych z niebezpieczeństwem dla pracującego, więc takie trudne decyzje mogą być niezbędne.
Kilka lat temu, kiedy otwierałem swoją Pracownię Psychologii Kierowców we Wrocławiu na 54-514 Kmicica 3, idea jak najbardziej sprawnego przebadania kierowców była pierwszą, która mi przyświecała. Po pokonaniu pewnych biurokratycznych procedur w październiku 2005 roku pracownia ruszyła, a od tego czasu przebadaliśmy ponad 10 tysięcy kierowców oraz przedstawicieli innych grup zawodowych.
Jak wspomniałem podstawą mojego sukcesu jest wysoki standard usług, przeprowadzanych zgodnie z metodyką badań kierowców, połączona ze sprawną organizacją pracy. Końcowym efektem jest możliwość wykonania badań psychologicznych oraz wykonania badania do pracy w trakcie jednej połączonej wizyty.
Okazało się to przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Wbrew pozorom, mało kto we Wrocławiu oferuje tak kompleksowe podejście do problemu. Pracownia na Kmicica 3 ugruntowała swoją pozycję na rynku medycyny pracy i badań kierowców. Oczywiście w celu szybkiego ich wykonania niezbędne jest przeprowadzenie bezbolesne poszczególnych etapów przyjęcia pacjenta.
Podzieliłbym je na kilka etapów:
- Przyciągnięcie kierowcy po raz pierwszy
- Sprawna rejestracja
- Szybkie obsłużenie
- Wydanie stosownych orzeczeń oraz pozostawienie po sobie dobrego wrażenia.
Zdobycie klienta po raz pierwszy nie jest łatwe. W końcu istnieje tylko ograniczona liczba kierowców, czy innych pracowników, którzy wymagają psychotestów. Oczywiście pomagają trochę coraz to nowe zasady, wymuszające ich zrobienie na coraz to nowych grupach zawodowych lub poza normalnymi terminami badań /kierowcy aut służbowych kat B lub zawodowi/.
- Nieocenioną rolę pełni tutaj właściwie wykonana strona internetowa. Musi być na tyle ciekawa oraz pełna informacji, aby dana osoba zdecydowała się później na przybycie do naszej Firmy!! Ostatnio fantastyczne możliwości stwarzają filmiki wideo, szczególnie poprzez kanał YouTube!!
Od Medycyna pracy Wrocław Aż się dziwię, że pomimo roku od kiedy zacząłem promować poprzez filmy swoją Pracownię na 54-514 Kmicica 3, nikt jeszcze nie poszedł tą sprawdzoną ścieżką. Jeżeli konkurencja czyta, to zachęcam kolegę T , to zabrania się do roboty. Jeżeli nie, to może wymyślą coś lepszego, wtedy ja będę ich podglądał.
- Tak więc marketing internetowy sprawdza się w całej swojej okazałości, jakakolwiek obecność w internecie jest lepsza niż żadna, a często mamy do czynienia ze zdecydowanie lepiej płacącym klientem, skłonnym przyjechać nawet z większej odległości niż tylko z Wrocławia.
Rejestracja na psychotesty:
- Niestety sprawdza się tylko zwykła telefoniczna. Internetowa jest niestety sprawą przyszłości. Rejestrujący nie wypełniają kompletnych formularzy kontaktowych, podają niekompletne lub niepoprawne dane i jest to raczej sprawa przyszłości.
- W zasadzie mogę z całą stanowczością powtórzyć: nie odebrany telefon oznacza to w zasadzie klienta u konkurencji, aczkolwiek wiele osób dzwoni pytając często o różne, często nie związane z pozoru sprawy. Tym nie mniej, jeżeli pierwsze wrażenie będzie pozytywne, to jest duża szansa, że dany pacjent odezwie się jeszcze raz i zostawi gotówkę w Naszej Firmie.
Szybkie przebadanie kierowcy lub innego pracownika:
- Niestety z przykrością muszę stwierdzić, że psycholodzy mający naleciałości z pracy budżetowej, za bardzo nie szanują czasu swoich klientów. Oczywiście, nie chodzi tutaj o superszybkie powierzchowne badania, bez zachowania właściwej metodyki, ale takie zorganizowanie pracy, aby odciążyć jak najbardziej psychologa transportu od papierologii, a wykorzystać jego fachowe umiejętności do nadzoru badań aparaturowych czy innych wymaganych.
- Pozytywnym jest, że nowe pokolenie psychologów rozumie, że hasło "śpiesz się powoli" nieuchronnie odchodzi do lamusa.
Jeżeli pacjent zostanie sprawnie obsłużony, otrzyma szybko wymagane orzeczenia, to jest duża szansa, że poleci Nas swoim kolegom, czy innym osobom. O roli klienta niezadowolonego powiedziano już tyle, że nie mam zamiaru się powtarzać.
- Jak wspomniałem, czasami naleciałości z pracy w sektorze państwowy nie pozwalają psychologowi na zrozumienie, że to on w sumie jest dla swoich pacjntów, aczkolwiek musi pogodzić trudną rolę orzecznika / czyli bycia jak najbardziej obiektywnym podczas badania/.
Na sam koniec w ramach autoreklamy polecę swoją Firmę:
Dane kontaktowe
Pracownia psychologii kierowców Dariusz Kraśnicki Kmicica 3, 54-514 Wrocław
Prawo jazdy a samochod slużbowy
przeszedłem badania psychotechniczne na kierowce samochodu służbowego . Okulista wpisał mi ze mogę jeździć samochodem służbowym ale w okularach.
Lekarz medycyny pracy nie chce mi podpisać oświadczenia, ze mogę jeździć samochodem służbowym, bo w prywatnym prawie jazdy nie mam zaznaczone,
że mam jeździć w okularach(jest też bezterminowe) i ze mam wymienić na prawo jazdy z zaznaczeniem, że mogę jeździć w okularach, dopiero wtedy wyda pozytywne zaświadczenie